Info til lærerstuderende

Er du lærerstuderende, så har du mulighed for at komme i praktik på vores dejlige skole.

På Sunds-Ilskov Skole ser vi praktikken som den studerendes mulighed for at ”smage” på den virkelige skoleverden. De ting, man lærer på seminariet, skal prøves af - og her er der rig mulighed for at afprøve mange forskellige undervisningsmetoder. Der vil altid være kvalificeret og nærværende vejledning med praktiklærere fra de forskellige klasser. Men vi ser det også som vores ansvar at vise dig/jer den del af jobbet, som seminariet ikke har samme mulighed for at undervise i; Gang- og gårdvagter, deltagelse i klasse-, fag- og årgangsmøder, synliggørelse af lærerjobbets administrative opgaver, hjælp til klasserumsledelse og forældresamarbejde i praksis og meget mere. Ud fra princippet Ét er teori, noget andet er praksis har vi oprettet et ”fag”, som vi kalder Folkeskolen i virkeligheden, hvor praktikanterne sammen med vejlederen taler om og ser eksempler på ovenstående.

Sunds-Ilskov er en skole, hvor vi i høj grad bruger IT i undervisningen. Som praktikant har du naturligvis adgang til alle portaler, der bruges i undervisningen. Man vil ligeledes få stillet en PC til rådighed.

Vi har mange års erfaring med lærerstuderende på vores skole, og vi har et tæt samarbejde med studiestederne i vores område.